PRIVACYVERKLARING
K-Invest BV neemt uw rechten bij gegevensverwerking ernstig. In dit beleidsdocument lichten
wij toe welke persoonsgegevens wij over u verwerken, op welke wijze wij deze
verwerken, voor welke doeleinden wij deze gegevens verwerken, aan wie wij deze
gegevens eventueel verstrekken, hoe lang wij deze gegevens bewaren, hoe we deze
gegevens beveiligen en welke rechten u heeft.
Deze privacyverklaring werd opgemaakt in
uitvoering van de Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de
Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in
verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer
van die gegevens, in werking getreden vanaf 25/05/2018.
Wij behouden ons het recht voor om ons privacybeleid te wijzigen. Wij
verwijzen u graag door naar onze website www.krekelberghinvest.be waarop onze
privacyverklaring gepubliceerd werd.
Voor verdere informatie, vragen of
opmerkingen omtrent ons privacybeleid, kunt u ook steeds terecht bij onze
verantwoordelijke voor de gegevensverwerking Petra Krekelbergh en/of op het e-mailadres info@k-invest.be
1
Welke
persoonsgegevens verwerken wij voor welke doeleinden
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor
verschillende doeleinden. Bij de verwerking worden enkel die gegevens verwerkt
die noodzakelijk zijn voor de beoogde doeleinden.
De doeleinden waarvoor wij gegevens verwerken,
kunnen verschillen naargelang de persoon van en over wie wij gegevens
verwerken.
* Wij verwerken persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor de
uitvoering van de overeenkomst waarbij u betrokken partij bent of voor de
uitvoering van maatregelen die aan het sluiten van die overeenkomst voorafgaat
en die op uw verzoek zijn genomen.
Meer bepaald verwerken wij volgende persoonsgegevens:
- identificatiegegevens van
onze contractanten zoals naam, geboortedatum, geboorteplaats, adres,
contactgegevens (e-mail, telefoonnummer, …), commerciële benaming,
ondernemingsnummer, FSMA-nummer, bankrekeningnummer, … .
- gegevens die noodzakelijk
zijn voor de beoordeling van het te verzekeren risico (analyse van uw
verlangens en behoeftes) zoals bv. gegevens over uw woning in het kader van een
brandverzekering, gegevens over uw wagen in het kader van een
bestuurdersaansprakelijkheidsverzekering, gegevens over gezinssamenstelling in
het kader van een gezinsaansprakelijkheidsverzekering, financiële gegevens in
het kader van beleggingsverzekeringen, tot bepaalde medische gegevens in het
kader van hospitalisatieverzekeringen.
* Daarnaast verwerken wij ook persoonsgegevens om bepaalde wettelijke verplichtingen na te
komen.
Zo verplicht bvb. de Wet van 18/09/2017 tot voorkoming van het witwassen
van geld en de financiering van terrorisme en tot beperking van het gebruik van
contanten ons om de klanten te identificeren.
* Wij verwerken persoonsgegevens wanneer dit noodzakelijk is voor de
behartiging van een voor ons gerechtvaardigd belang.
Zo worden in het kader van schadebeheer persoonsgegevens verwerkt van
onder meer experten, advocaten, tegenpartijen, getuigen, …, om onze klanten op
een gepaste wijze te kunnen bijstaan in de verdediging van hun belangen bij de
afhandeling van schadedossiers.
* Wij verwerken persoonsgegevens in het kader van ons gerechtvaardigde
belang om als onderneming op basis van de vrijheid van onderneming en
informatie te handelen (bv. verwerking van gegevens voor doeleinden van direct
marketing in het kader van prospectie).
* Ten slotte kunnen wij ook persoonsgegevens verwerken wanneer u
daarvoor uw ondubbelzinnige toestemming heeft verleend.
2
Wijze
van gegevensverwerking
K-Invest BV verwerkt gegevens over u
wanneer u als klant op ons beroep doet met het oog op advies over
verzekeringsovereenkomsten, het aanbieden of voorstellen van
verzekeringsovereenkomsten, het verrichten van voorbereidend werk tot het
sluiten van verzekeringsovereenkomsten, het opvolgen van uw overeenkomst(en), het
beheer van schadegevallen.
Wij verzamelen deze
gegevens zowel wanneer u papieren formulieren invult als wanneer u dat digitaal
doet.
Daarnaast verwerken wij uw gegevens om te
voldoen aan de verplichtingen die voortvloeien uit het ter beschikking stellen
van een website en de inhoud ervan en om u in staat te stellen om gebruik te
maken van de interactieve toepassingen en diensten op deze website. Onze
klanten kunnen gebruik maken van het digitaal klantenplatform myeasinsure.be
waarvoor wij samenwerken met onze contractspartij, Willemot Bijzonder
Verzekeringsbestuur NV.
Wat onze website betreft, stemmen wij de
inhoud en het gebruiksgemak hiervan zoveel mogelijk af op u als gebruikers
ervan. Bij het eventuele bezoek aan onze website worden er
mogelijks cookies gebruikt, waarover u in voorkomend geval meer informatie kan
vinden op onze cookiepolicy eveneens te vinden op de betrokken website.
Tot slot is het ook mogelijk dat wij gegevens
over u verkrijgen via derden.
Ook als u leverancier bent, zullen wij uw
gegevens verwerken voor de verdere uitvoering van het contract, op het ogenblik
dat u met ons contact opneemt.
Voor zover het gaat om gezondheidsgegevens of
zogenaamde gevoelige gegevens kunnen wij uw persoonsgegevens enkel verwerken
mits uitdrukkelijke toestemming. Als deze gegevens niet beschikbaar zijn, dan
kan het afsluiten en/of de behoorlijke uitvoering van de overeenkomst worden
verhinderd. De toestemming wordt gevraagd op het ogenblijk dat u klant wordt.
Is dat niet gebeurd, willen wij vragen ons dit te melden, zodat het nodige
hiertoe kan gebeuren.
Uw gezondheidsgegevens worden verwerkt in het kader
van de activiteiten als verzekeringsbemiddelaar, met name voor het opstellen
van een verzekeringsvoorstel en het verzoeken om tegemoetkoming tijdens de
uitvoering van uw contract en de opvolging daarvan.
Indien nodig worden deze gegevens verwerkt door middel
van volledig geautomatiseerde verwerking en zonder tussenkomst van een
beroepsbeoefenaar in de gezondheidszorg, een verwerking waarvoor uw toestemming
wordt gevraagd.
3
Overmaken
aan derden
Uw gegevens worden hoofdzakelijk intern verwerkt. Wel
is het zo dat ons kantoor een samenwerking heeft afgesloten met Willemot
Bijzonder Verzekeringsbestuur NV waaraan wij in het kader van de uitvoering van
onze business, gegevens doorspelen, doch dit uiteraard enkel en alleen in het
licht van de doeleinden van de verwerking van uw persoonsgegevens.
Verder is het zo dat uw persoonsgegevens ter
uitvoering van onze overeenkomst (of maatregelen die aan het sluiten van de overeenkomst
voorafgaan) of ter uitvoering van bepaalde wettelijke verplichtingen, moeten
worden meegedeeld aan derden. Het
meedelen van uw persoonsgegevens aan derden ter uitvoering van onze
overeenkomst (of maatregelen die aan het sluiten van de overeenkomst
voorafgaan) is met name doch niet uitsluitend het geval aan
verzekeringsmaatschappijen bij wie offertes worden opgemaakt en polissen worden
afgesloten. In deze categorie denken wij ook aan experten die door ons gelast
worden naar aanleiding van een schadegeval.
Het is ook mogelijk dat wij voor welbepaalde diensten een beroep doen op
derden. In dergelijke gevallen kunnen uw gegevens aan deze derden worden
bezorgd maar enkel voor de betreffende dienst en steeds onder controle van ons
kantoor. Dit kan voorbeeld aan een externe partner die ons bijstaat bij de
ondersteuning en de verdere ontwikkeling van onze informatica-tools.
Ook zijn wij soms wettelijk verplicht om gegevens door
te geven aan derden. Controle-instanties zoals de FSMA en andere overheidsinstanties
hebben het recht bij ons gegevens op te vragen waarop wij wettelijk verplicht
moeten antwoorden.
Uw gegevens worden in het beginsel niet doorgegeven
naar derde landen of aan internationale organisaties. Indien dit toch zou dienen te gebeuren omwille
van verwerkingsdoeleinden en indien deze landen volgens de Europese Commissie
geen toereikend niveau van bescherming van persoonsgegevens garanderen, dan
zullen wij passende beschermende maatregelen nemen.
4
Bijhouden
van gegevens
De gegevens die door ons werden verwerkt, zullen slechts worden
bewaard zolang dit nodig zou blijken voor de beoogde doeleinden, in het
bijzonder zolang dit nodig is voor de uitvoering van de overeenkomst of voor de
uitvoering van maatregelen die aan het sluiten van de overeenkomst voorafgaan
en die op uw verzoek werden genomen; zolang dit nodig is voor om onze
wettelijke verplichtingen na te komen of wanneer de verwerking noodzakelijk is
voor de behartiging van ons gerechtvaardigde belang om misbruik te voorkomen.
5
Uw
rechten
De Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van
27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband
met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die
gegevens, kent u diverse rechten toe die er moeten voor zorgen
dat u voldoende wordt beschermd.
U kan steeds de gegevens die wij over u verwerken,
inkijken en, indien nodig, laten verbeteren. Daartoe volstaat het dit aan te vragen
via K-Invest
BV met een bewijs van uw identiteit (dat vragen wij om te verhinderen dat
uw gegevens worden meegedeeld aan iemand die daar geen recht op heeft).
U kan ook kosteloos de verwijdering van of het verbod op de aanwending
van alle u betreffende persoonsgegevens bekomen, wanneer die gelet op het doel
van de verwerking, onvolledig of niet ter zake dienend zijn, of waarvan de
registratie, de mededeling of de bewaring verboden zijn of die na verloop van
de toegestane duur zijn bewaard.
U kan zich te allen tijde verzetten tegen het gebruik
van uw gegevens door ons kantoor voor direct marketingdoeleinden. Wenst u niet
op de hoogte te worden gehouden van de aanbiedingen van ons kantoor, kan u dit
melden via info@k-invest.be .
Voor zover wij uw gegevens verwerken louter op basis van uw toestemming,
dan kan u deze toestemming te allen tijde intrekken door u te richten tot info@k-invest.be,
waarna de verwerking door ons zal worden gestaakt. Alle gegevens die voordien
werden verwerkt op basis van uw gegeven toestemming blijven rechtmatig.
6
Klacht
Voor verdere informatie, vragen of
opmerkingen omtrent ons privacybeleid, kunt u steeds terecht bij onze
verantwoordelijke voor de gegevensverwerking.
Wanneer uw vraag of klacht
naar uw aanvoelen niet correct werd behandeld, beschikt u over het
recht om een klacht in te dienen. Hiervoor kan u terecht bij de
Gegevensbeschermingsautoriteit (Drukpersstraat 35 te 1000 Brussel). Daar kan u ook terecht voor alle algemene
vragen in verband met de verwerking en bescherming van persoonsgegevens.